Kettlebells trening

Kettlebellen er en «kanonkule med håndtak» som kan svinges og løftes på utallige måter som tvinger kroppen til fokusert prestasjon. Kettlebelltrening er intens, effektiv og variert. Muskelgrupper (bryst, arm, rygg osv) eller egenskaper (styrke, utholdenhet osv.) trenes ikke hver for seg, men samtidig. Mens du arbeider konsentrert med å kontrollere jernkula, trenes styrke, kraft, utholdenhet, mobilitet, hurtighet, balanse, – til og med eksplosivitet – i hele kroppen. Pulsen raser og svetten renner. Hele systemet arbeider. Derfor får man stort utbytte også av korte økter.

Trening med kettlebell lærer deg å bruke kroppen riktig, og har stor overføringsverdi til atletiske og hverdagslige aktiviteter. Kroppen lærer å generere kraft fra hofta, beskytte skuldrene, mestre vekslingen mellom spenning og avspenning osv. Kettlebelltrening er kroneksempelet på funksjonell trening. En framoverbøyde og sittende livsstil gir lut holdning, forkortet muskulatur på framsiden av kroppen, svak kjerne- og stabiliseringmuskulatur og rygg- og skulderproblemer. Dessuten «bedøves» mange av kroppens kraftigste muskelgrupper, som setemuskulaturen.

Mange av de sentrale kettlebelløvelsene er som skapt for å rydde opp i dette. Ryggen rettes og baksidemuskulaturen – hamstring, rompe, korsrygg, lats og skuldre – utvikles.

Fysioterapeut Ina StrandFysioterapeut Ina Strand Aas er vår instruktør og er klar for å motivere nettopp deg til veien mot bedre helse!

Denne formen for trening passer alle aldersgrupper.

KROPPEN DIN KAN!

Skien

Langbrygga 1
3724 Skien
Tel: 35519880

Porsgrunn

Gamle Breviksveg 110
3940 Porsgrunn
Tlf: 35 51 98 80 / 906 18 861